Waardevolle gesprekken tijdens ontmoeting pleeggezinnen

In samenwerking met de Nederlandse Vereniging voor Pleeggezinnen (NVP) droeg Stichting van het Kind bij aan ontmoetingen voor pleeggezinnen. Op twee locaties in Nederland werd een worteltuin beschikbaar gesteld om deze ontmoetingen plaats te laten vinden. De behoefte van pleeggezinnen om elkaar te ontmoeten en het gesprek met elkaar aan te gaan is groot. Met Stichting van het Kind maken wij dit graag mogelijk. In de worteltuinen van Stichting Wortel kunnen kinderen spelen en met elkaar op avontuur gaan.

De ontmoeting tussen de pleeggezinnen was heel ontspannen. De kinderen hadden alle ruimte om te spelen, er werd geknutseld en samen spellen gespeeld. Popcorn knetterde op het kampvuur en er ontstonden mooie gesprekken. De dag werd afgesloten met z’n allen aan een lange tafel met frietjes. De kinderen gingen niet met lege handen naar huis; ze ontvingen van ons een tasje met daarin een Decathlon-cadeaubon.

De pleeggezinnen hebben de dag ervaren als een ontspannen middag met fijne mensen en waardevolle gesprekken. Het cadeautje voor de kinderen was een leuk toevoeging en voor sommigen voelde het zelfs als een vakantiedag.