Sutu Tour is opnieuw schot in de roos

Net als voorgaande jaren organiseerde Stichting van het Kind deze zomervakantie de Sutu Tour: een week lang stond de interactieve voetbalmuur bij zes jeugdzorglocaties. En net als voorgaande jaren bleek de sportieve activiteit een schot in de roos.

Nieuwe voetballen

De zomervakantie kan best lang duren voor kinderen die niet meer thuis kunnen wonen. Zij kunnen niet altijd op bezoek bij familie, en budget is er niet altijd. Daarom besloot Stichting van het Kind om wat leven in de brouwerij te brengen. Met de Sutu Tour konden zes jeugdzorglocaties een week lang gebruikmaken van de interactieve voetbalmuur. Wie schiet het hardst? Wie mikt het nauwkeurigst? De kinderen werkten zich met plezier in het zweet om alle highscores te verbreken. Om de feestvreugde nog wat te vergroten, kreeg elke locatie twee nieuwe voetballen. Zo konden de kinderen ook na vertrek van de Sutu hun nieuwe skills gebruiken in onderlinge partijtjes.

Enthousiaste reacties

Het intensieve gebruik van de Sutu en de enthousiaste reacties van de kinderen laten er geen misverstand over bestaan: de Sutu Tour was een enorm succes en een hoogtepunt van de zomervakantie. Dat vraagt om een vervolg: in de herfstvakantie maakt Stichting van het Kind weer twee jeugdzorglocaties blij met de voetbalmuur.