Landelijke dag JeugdWelzijnsBeraad 2024

Op 5 juni vond de Landelijke dag van het JWB* plaats, een dag waarop jongerenraden uit de jeugdhulp uit het hele land samenkomen om zich in te zetten voor betere jeugdhulp en om van een bijzondere dag te genieten. Het thema van dit jaar was: Superhelden.

Stichting van het Kind heeft dit jaar bijgedragen aan deze dag, zodat er uitgepakt kon worden tijdens de jubileumeditie. Van elke jongerenraad werd een groepsfoto gemaakt als aandenken en alle jongeren ontvingen een t-shirt. Farli, bestuurslid van JWB, zorgde voor een heerlijke lunch, waarna de dagvoorzitters alle jongeren en bestuurders welkom heetten.

Stichting van het Kind mocht plaatsnemen in de jury van het jaarlijkse debat. Tijdens dit debat werd gediscussieerd over diverse stellingen. Hierbij werden niet alleen ervaringen gedeeld, maar ook oplossingen aangedragen.

Workshops

Na het debat namen de jongeren deel aan diverse workshops, waaronder HipHop dans waar flink geoefend werd op verschillende dansmoves, Singersongwriter en de creatieve workshop Herman Brood. Ook de stormbaan van Stichting van het Kind was aanwezig. Er werden diverse records verbroken, waardoor we drie winnaars hadden die de snelste tijd neerzetten en daar een heuse beker voor kregen.

De dag werd afgesloten met een heerlijk diner. Het diner vond plaats onder een mooie tent met aangeklede tafels, een feestelijke setting die voor veel enthousiaste reacties zorgde.

Jongerenraden

Stichting van het Kind gaat regelmatig in gesprek met jongerenraden, waardoor het voor ons erg waardevol was om te kunnen bijdragen aan deze dag en aanwezig te mogen zijn.

JWB* Het JeugdWelzijnsBeraad is een landelijke stichting van, voor en door jongeren. Ons doel is om met de stem van jongeren de jeugdhulp te verbeteren.