Wat een mijlpaal! Afgelopen jaren maakte Stichting van het Kind maar liefst 100 gezinshuizen en jeugdzorglocaties blij met een custom made tafeltennistafel. En natuurlijk maakten we van de plaatsing van de 100e tafel een feestje!

Speciaal voor kleinschalige locaties

Het idee voor de tafeltennistafels ontstond een aantal jaar geleden. Stichting van het Kind ging in gesprek met kinderen, gezinshuisouders en vertegenwoordigers van kleinschalige jeugdzorglocaties om te ontdekken waar ze de kinderen echt een plezier mee konden doen. Lappset, expert in sport- en speeltoestellen, ontwierp vervolgens deze tafeltennistafels speciaal voor de stichting, waarvan het eerste exemplaar zo’n drie jaar geleden geplaatst werd. Het zijn stevige tafeltennistafels die buiten worden gemonteerd en die tegen een stootje kunnen. Goed voor jarenlang buitenspeelplezier dus. Inmiddels staan de tafels bij gezinshuizen en jeugdzorglocaties door heel Nederland.

Verrassingspakket

Dat er nu op 100 locaties volop gebruikgemaakt wordt van de Stichting van het Kind-tafeltennistafel vinden we reden voor een feestje. Bij de onthulling van de 100ste tafel was er natuurlijk taart. Bovendien verraste de stichting het gezinshuis met een pakket waarmee de kinderen allerlei extra spelvarianten kunnen spelen op de tafeltennistafel. Ook de 99 locaties waar eerder al een tafeltennistafel van Stichting van het Kind geplaatst is krijgen binnenkort zo’n verrassingspakket toegestuurd.

Het verschil maken

Stichting van het Kind is trots op het tafeltennistafelproject. Het laat zien hoe we door goed te luisteren naar de wensen van kinderen met elkaar een verschil kunnen maken. Op naar de volgende 100 tafeltennistafels. Wil je ook een verschil maken in het leven van kinderen die niet meer thuis kunnen wonen? Help ons door donateur te worden.